Vi träffade nior på gymnasiemässan

Idag var det niornas tur att besöka studie- och yrkesmässan på Ica Maxi Arena. Vi sprang på några av dem i vimlet när de gick runt och kollade på utbudet. En av dem var Kevin Persén som hade ganska bra hum om vilka program han är intresserad av.

– Fordon, samhälle och också barn- och fritidsprogrammet. Men mest intressant är fordon där man kan jobba som bilmek.

Emilia Norragård som också går i nian har varit förbi monterna med byggnadsprogrammet, häst, fordon, barn- och fritid och frisörprogrammet. Och det som hon gillar mest är hästprofilen.

– Jag har alltid hållit på med hästar. Så det skulle vara kul.

Noel Montelin och Maja Söderholm kommer båda att söka till estetiska program. Noel ska plugga musik och Maja ska söka till bildinriktningen. Edwin Malmros ska söka till det samhällsvetenskapliga programmet.