Trotsade kylan på julskyltningen

I söndags fanns fyra elever från Guteskolan Södra på plats på den stora julskyltningen på Östercentrum i Visby. De var främst där för att marknadsföra sina UF företag.

Linny Engström som pluggar ekonomi visade upp sitt företag Passar Barn, som riktar sig till barnfamiljer som behöver avlastning i vardagen.  I ett annat stånd fanns ekonomieleven Ina Sandström, som tillsammans med klasskompisarna Pontus Lind och Petter Cedergren representerar Gotlandsboden. Deras företag säljer gotländska, ekologiska lammskinn och batterihus.

Trots kylan var eleverna nöjda med dagen. Och de har redan nya idéer på förbättringar till nästa försäljningstillfälle som blir på den regionala mässan på Wisby Strand den 10-11 mars.

För mer information om företagen – kika in på www.gotlandsboden.se och www.passarbarn.se.