Elever föreläste om sällskapsdjur

Hur kan man berika djurets medfödda beteende i fångenskap? På onsdagen gjorde hundettorna en föreläsning som kom att handla om olika arter av djur och hur de lever livet i det vilda, kontra livet som tamdjur.

Ämnen som också kom på tal var djurets biologi, skötsel och vanliga sjukdomar. Dagens föreläsningar är en del av elevernas arbete och så här säger eleven Celine Edvardsson:

– Det är bra att man får mycket frihet att göra redovisningar utifrån vad man tycker är roligt. Det är också bra att vi själva får bestämma redovisningsform.

Klasskompisen Viktoria Lagerberg instämde:

– Det gick bra att tala inför grupp. Det är bra när det inte är för stor grupp.

Elvira Sjöstrand Myrsell tyckte det  var intressant att få lära sig mer om olika smådjur – och vilka som är lämpliga som sällskapsdjur.

– Även om vi går en utbildning med inriktning på hund är kunskaper om olika djur bra att få lära sig.