”Jag ska köra över stockar och stenar”

Idag var det friluftsdag, snön fanns på plats och solen tittade fram. Det har vi verkligen inte blivit bortskämda med den här vintern. Så vad passade bättre då, än att gå till pulkabackarna i Östergravar.

På med mössar, vantar, hjälmar och västar. In i ledet. Sedan promenad tillsammans bort till kullarna. Efter en sisådär 30 åk vardera tog vi en fika med varm choklad och macka och frukt.

På frågan vad de ville göra efter fikan fick vi svaret att man, ja typ, ville lägga i en växel till.

– Jag ska åka pulka inne i medeltidsborgen, sa Isak Salsten i förskoleklassen och skrattade.

Alva Lindh i samma klass ville köra off-road.

– Jag ska köra över en alla stockar och stenar, sa hon.

Härliga tankar. Nu räckte inte farten till för att pulkan skulle nå fram till ringmuren. Och inte heller fanns det några stockar att dundra över. Men känslan av att vilja, den känner vi igen.