Guteskolan för Världens barn

I fredags åkte läraren Åsa Rosenqvist med treorna till Sveriges Radio borta på A7-området. Tillsammans med programchefen Lars Eskelind tog de fram en trailer för P4:s insamling för Världens barn.

– De tyckte helt klart att det var kul att få göra något för andra barn. Så det kändes som en jättebra grej, säger Åsa Rosenqvist.

När de kom dit fick de gå in i inspelningsrummet. Med en text i handen, och efter lite övning var det dags att ställa sig framför mikrofonen. De fick läsa några gånger tills de var nöjda med inläsningen. När Lasse lagt ihop delarna var det dags för provlyssning – och då kände de knappt igenom sina egna röster.

– ”Men du låter faktiskt så där”, sa en elev till en annan. De tyckte det var såå kul att få höra sig själva.

Förmiddagen avslöts med en rundvisning på stationen.

[alert color=”green”] Här hittar ni artikeln på Sveriges Radio. [/alert]

Lyssna på trailern här: