Nu är sommaren här

Idag har vi haft avslutning för låg- och mellanstadieklasserna. Och det var precis så där somrigt som man vill ha det. Solen sken och eleverna sjöng sommarmusik.

På scen stod Tindra och Anton som konferencierer. Rektor Anna höll ett sommartal och grattade våra elever. Ja, det har varit ett speciellt år i år. Klass 4-5 vann den nationella tävlingen Batterijakten och 6:an har fått bättre resultat än någonsin. Alla elever i alla klasser har varit så duktiga.

Efter detta kom lärarna med en överraskning när de sjöng en egen version av Gyllene Tiders Sommartider. Oväntat bra, och ännu bättre var musiken som följde, först av förskoleklassen och sedan av 1-2:an, 4-5:an och 6:an. Vi fick bland annat höra Pharrell Williams Happy och Danny Saucedos Så som i himlen. Och 1-2:an fick föräldrarna att köra ”huvud, axlar, knä och tå…” Bra med lite motion innan semestern.

Sedan var det blomutdelning, stipendieutdelning och till sist allsång med låten Den blomstertid nu kommer.

En perfekt start på sommarlovet.