De ställer ut i Visby domkyrka

De skulle fota Visby från ovan. På väg upp i Santa Maria domkyrkas ena torn fann de en liten dörr. Det var dörren till den stora vinden. Och vad de hittade där inne kan allmänheten nu se i fotoutställningen ”Ovan Där” som har vernissage på fredag.

– De hittade undanstoppade föremål och dolda utrymmen som alla bär på sin egen unika berättelse. Med lite fantasi blir det en äventyrlig utställning, för personer som gillar symboler och Da Vinci-koden, säger fotoläraren Torsten Kvarnsmyr.

De totalt 30 fotografierna är tagna av elever från andra och tredje klass på Gutegymnasiets medieprogram. Men även av några elever som tog studenten i juni.

Utställningen pågår under hela november. Vernissage klockan 14.00 på fredag den 31 oktober.

Missa inte detta!