De möttes i mångkamp vid Svaidestugan

Paddla kanot, sminka med förbundna ögon och slå i en spik i en planka. Det var tre av totalt 19 grenar som ett hundratal gymnasieelever från Guteskolan tävlade om när de på onsdagen möttes i en mångkamp vid Svaidestugan.

Klockan 08.30 hoppade eleverna in i bussen, ettorna hade extra packning eftersom de skulle sova över. Tjugofem minuter senare var de framme vid Svaidestugan i Follingbo – och inte förrän de steg av fick de reda på dagens uppgift.

Tävlingen startade. Och i grupper om fyra till sex elever gick de sedan ut i skogen kring kalkbrottet. Runt klockan 15.00 blev de klara, och det var med ganska tunga steg som de gick tillbaka från basecamp till stugan.

//Poängen har nu räknats ihop och det finns en vinnare. Så missa inte prisutdelningen på måndag.