Sommaravslutning med fjärilar för F-6

Föräldrar och släkt bjöds på mycket musik när eleverna i F-6 hade sommaravslutning. Där fanns gamla klassiker som Nu grönskar det och Sommar, sommar och sol men även modernare låtar såsom Lalehs Bara vara mig själv. Men först släppte de sina fjärilar fria.

Eleverna i förskoleklassen har tagit hand om fjärilslarver som nu till sommaren förpuppats och blivit fjärilar. På bilden ovanför kan ni se när två av eleverna släpper ut fjärilarna.

Fjärilar sägs ofta symbolisera en ny början, eller att man träder ur sin kokong med en ny medvetenhet. Och det passar väl ganska bra på våra små som nu slutar sin årskurs, tar ett litet sommaruppehåll och sedan börjar i nästa klass.

En fjäril kan också vara en symbol för lycka och glädje. Vi som var på plats kan nog instämma i att det fanns gott om detta på scen när det var dags för alla elever att sjunga. Konferenciererna Manne och Rashad hade ett späckat schema att bjuda på.

Här är artisterna och låtarna:

Årskurs 1 sjöng Bara vara mig själv. Årskurs 2 sjöng Sommar sommar sol igen och årskurs 3-4A framförde Jag har ett hav. Efter det var det Lucius och Mirandas tur med låten Sommar, sommar och sol, följt av Ronny och Elvira K med en egen låt och sedan klev Elvira H och Betty upp på scenen och brände av klassikern Sommartider.

Men det var inte slut där. Årskurs 3-4B sjöng Nu grönskar det och efter det sjöng hela årskurs 3-4 Majas sånger. Himlen är oskyldigt blå var den låt som 5-6:an hade valt och sedan kom fågelgänget in (Maria, Vilma och Elsa) och körde en miljösång.

Nu var publiken ganska varm men innan rektorn kom in och höll sitt sommartal så gick personalen upp på scenen och sjöng att Lovet blir för långt. Hur tänkte de nu, frågade eleverna.

Det var en superfin avslutning, som slutade med allsång. Vilken låt, undrar ni? Den blomstertid nu kommer, såklart!