Slottis körde mello på sommarfesten

I tisdags eftermiddag hade Förskolan Slottsparken sin sommarfest där barnen framförde några rykande sång- och dansnummer inför föräldrar, släkt och vänner.

Först ut var Kronan med Sommartider. Sedan kom Spiran och brände av fem låtar – det var från musik av Samir och Viktor, Manboy, My little pony, från Markoolio och en egen version av Popular. Med de här numren drog de hem stora applåder från publikhavet, som satt i strålande sol.

Vädermässigt var det marigt fram tills det började. Under dagen duggade det lite till och från och himlen var grå. Men det ordnade upp sig precis inför starten.

Vi fick också ett sommartal av förskolechef Anna Engström och sedan tackade personalen av alla de barn som ska började förskoleklass till hösten. De fick var sin ros, en minnespåse och ett diplom.

Det var en kanonfin dag som avslutades med fika i parken och vernissage på alla elevarbeten som i år gått i bondgårdstema.