Glädjande nyheter: Nu kan vi erbjuda plats till Förskolan Väduren

Äntligen har vi fått bygglov och godkänt för att starta upp Förskolan Väduren på Herkulesvägen i norra Visby. Detta innebär goda nyheter för er vårdnadshavare som är intresserade av en plats till ert barn i vår verksamhet. Från och med hösten 2020 kör förskolan igång men redan nu är du välkommen att lämna in en kö-anmälan.

I Förskolan Väduren finns vi i nya fräscha lokaler och en stimulerande utomhusmiljö. Här möter du kompetenta pedagoger med barnens bästa i fokus.

Vi har en allmän inriktning på våra förskolor där vi startar dagen med att äta frukost med alla barn. Förutom en stadig frukost är utomhusvistelse en viktig del i våra förskolornas vardag. Och såklart rörelse, som löper som en röd tråd genom hela vår verksamhet – från förskola till gymnasium.

Har du en plats i våra förskolor har du även en garanterad plats till Guteskolans skola.

Är du intresserad av hur vi på Guteskolans förskolor arbetar, kontakta oss gärna och ställ ditt barn i kö.

Therese Sahlsten, förskolerektor, 0498-232207, therese.sahlsten@guteskolan.se
Anna Engström, rektor, 076-889 45 99, anna@guteskolan.se