Föräldrar: Missa inte den här teatern om droger och utanförskap

, ,

Den 18 mars har vi paxat Avar-huset för att ni vårdnadshavare till elever i 7-9 och på gymnasiet också ska få se teaterföreställningen ”Don’t forget to kiss your mother goodbye”.

Droger på Gotland blir allt vanligare visar flera rapporter och användningen ser dessutom ut att smyga allt längre ned i åldrarna.

Som en del i det förebyggande arbetet med elevhälsa har vi arrangerat så att 7-9 och gymnasiet får chansen att gå och se teaterföreställningen ”Don’t forget to kiss your mother goodbye”.

Denna föreställning berör droganvändning och visar hur det påverkar våra ungdomar men även så många andra som finns runt omkring. Den framförs av ungdomar som vet hur illa det kan gå, och hur många fler som kan bli drabbade.

Vi kommer att visa föreställningen för eleverna dagtid i mitten av mars, men vi vill även att ni föräldrar och vårdnadshavare ska få ta del av denna unika teater. Därför har vi bokat in platser till er på kvällen den 18 mars. Med er på kvällen finns organisationen ”Vem bryr sig”, polisen, Ungdomsgruppen och fältassistenter.

OM FÖRESTÄLLNINGEN

Datum 18 mars | Plats Hus Avar – Visborgsområdet | Tid 18.30 | Kostnad Vi bjuder

Ingen föranmälan krävs – Vi bjuder på fika!

Att bry sig – eller inte – det är frågan!

Föreställningen ”Don´t forget to kiss your mother goodbye” har framförts ca 4000 gånger runt om i Sverige och Europa. Föreställningen skapades 1995 på Gotland och gjorde sin första turné i Holland samma år. Sedan dess har 100 000-tals elever i skolor runt om Europa sett den. Den riktar sig framförallt till elever och föräldrar från åk 9 och uppåt. Under åren har den skapat många diskussioner kring utanförskap, droger, mobbing och kriminalitet bland elever och vuxna.