Fina berättelser och priser på Guldpennegalan

Idag var det dags för den årliga Guldpennegalan där eleverna i F-6 klär upp sig, äter gott och försvinner in i sina klasskompisars äventyrliga och poetiska berättelser och texter. Guldpennegalan är en tävling i skrivande av olika slag, det kan till exempel vara berättelser, instruktioner eller poesi och årets tema är ”Vänskap”.

Eftersom det är coronatider så var dagens prisutdelnig uppdelad i så grupper där eleverna själva har dukat fint och tränat på vett och etikett.

– Alla fick pris i form av en penna och de två vinnande bidragen vann en skrivbok i guld. Vi har haft en väldigt högtidlig och fin förmiddag där vi även tittat på filmklipp och självaste Alfred Nobell, säger läraren Elisabet Nilsson.

På bilden ser du berättelsen om Snölejoparden, örnen och pippifågeln som var en av vinnarna i årskurs 1.

En jättefin dag. Tusen tack alla som hjälpte till.